perjantai 18. maaliskuuta 2011

Aurinkolasipussit ja tuotemerkkejä


Olen nyt oikein kunnostautunut näissä hyötyompeluksissa, olen korjaillut vaatteita ja vaippoja ja viimeisimpänä väsäsin Nannalle ja Aamolle aurinkolasien suojapussit. Kumpikin sai itse valita kankaan Sanilta saamistani tilkuista, ja tällaiset tuli. Lapset oli innoissaan :) Pussit on kaksinkertaista velouria. Varsinkin Nanna muuten rakastaa järjestellä tilkkuja värien mukaan, ja äiti saa hetken ompelurauhaa :) Eli paljon on ollut meille jo iloa niistä tilkuista!


Silittelin myös lisää tuotemerkkejä. Tässä kuvassa näkyy kaikki mitä siihen tarvitaan. Silityskuva-arkki, johon on tulostettu merkkejä. Merkit olen tehnyt PhotoShopissa. Lisäksi sakset, puuvillanauhaa, silitysrauta, mitta ja munakello. Käyttämässäni paperissa sanotaan, että kuvaa pitäisi painaa 30s. Olen huomannut, että kuva kestää paremmin, kun painaa 45s, ja siis todella painaa kovaa, kolmen pisteen lämmöllä. Sekin pitää huomioida, ettei kuva ole juuri silitysraudan höyryaukon kohdalla. Taustapaperi repäistään HETI pois, siis kuumana, ja nauhaa venytellään, jottei kuvasta tule kova. Hipulla on näiden tekemisestä hyvä ohje. Mulla on meidän vanha silitysrauta käytössä tässä hommassa, ja silitän sillä myös tukikankaat. Merkit on kestäneet hyvin 40 asteen pesua, kuumemmassa on alkanut haalistumaan.

Tässä vielä valmiita merkkejä.

2 kommenttia:

Tanja kirjoitti...

Lasipussit: taas loistoidea! Meilläkin kun nuo lasit lojuu milloin missäkin...

Ja kivat merkit! Minä olen aina tilannut omani, mutta aika olisi varmaan tehdä ihan ite : )...

Sani kirjoitti...

Kiva että ollut iloa :)
Täll knas järjestellään usein äitin tilkkuja.
Ja allan mainio idea noi lasipussit, täytyy kyl hurauttaa täälki!

Toi itse merkkien tekeminen on käynyt useasti mieles, viel en ole jaksanut alkaa näpertään, helpompi klikata valmiit tulemaan. hih.